Thursday, April 12, 2012

Hikmah Disebalik Penyakit


Assalamualaikum..

**haaasyiiiuumm!
blog ku ini semakin berhabuk..sebab lama dah tak servis (update)..haha

okay, terlebih dahulu,. aku nak mintak maaf kepada peserta contest yang aku dan Fana organise tu..
contest tu terpaksa dibatalkan..
sebab, peserta kurang dan contest ini tidak mendapat sambutan..
almaklumlah, hadiah die.. ciputtt je..
huwaaa :(

berbalik pada tajuk diatas, HIKMAH DISEBALIK PENYAKIT.


Apabila seorang hamba Allah jatuh sakit, maka Allah mengutuskan 4 Malaikat kepadanya:


1. Malaikat Pertama akan mengambil SELERA MAKANNYA
2. Malaikat Kedua akan mengambil REZEKINYA
3. Malaikat Ketiga akan mengambil KECANTIKAN WAJAHNYA ( pucat )
4. Malaikat Keempat akan mengambil DOSANYA


Apabila telah sampai waktu yang telah Allah tetapkan untuk hambaNya kembali sihat, Allah akan meyuruh Malaikat Pertama, Malaikat Kedua, Malaikat Ketiga supaya memberi balik apa yang telah diambil oleh mereka.

Akan tetapi Allah TIDAK menyuruh Malaikat Keempat memberi balik dosa hambaNya tersebut. Jadi, janganlah kita membenci kesakitan, sesungguhhnya setiap kesakitan itu adalah penghapus segala dosa.

Oleh itu, bersyukur lah kerana Allah memberi kita penyakit / kesakitan....
Segala yang berlaku pasti ada hikmahnya... :)




p/s: 16 April - 19 April aku ade Program Sempurna A kat Gambang Resort.. Jabatan Pelajaran Negeri Pahang yang pilih.. ALHAMDULILLAH :D 


Thanks kerana sudi baca entry saya..Jangan lupa untuk FOLLOW/COMMENT/LIKE..hehe :)

No comments:

 
Copyrights reserved by Nooral Aisyah Syahirah since 2 OCTOBER 2010. Designed-edited by Amanina Jailani.