Sunday, February 19, 2012

Perbezaan yang berjaya dengan yang gagal


Assalamualaikum...

Sebelum aku nak bercerita mengenai tajuk yang diatas, izinkan aku untuk bercerita pasal hari semalam.. boleh? hahaha..takboleh ker? ah, aku tetap jugak nak cerita! *baik kau takpayah tanya pendapat orang..haha

Semalam bersamaan 18 Februari 2012, aku pergi ke Seminar Skor A dekat UCSA (Univercity College Shahputra). Memang best giler lah! Sepatutnya, kena bayar RM138, tapi Cikgu Nesh Ronaldo bagi diskaun RM10.. katanya sebab beliau amat suka dengan nombor 128, dan beliau jugak kate yang plat kate beliau pun bernombor 128.. lagipun, beliau kate, sekolah aku sekolah yang terakhir yang beliau dtg untuk bagi ceramah.. so, dapatlah diskaun..
*dushhh!! ketuk2 kepala... awat skema sangat ayat ni??haha Lantak lah..

Mula-mula slot math.Best la jugak.. Lepas math, sejarah.. waaa,, Cikgu Shiva best giler.. memang terbaik laa.. dengan lawaknya,, sempoi je.. dah la handsome! HAHA.. Lepas tu pukul 1 hingga pukul 2 makan n solat.. kiteorang lunch makan McD.. Pukul 2 masuk auditorium slot BI.. sumpah aku cakap, bosan giler.. aku tak beri perhatian pun masa BI.. lepas tu.. saat yang ditunggu2.. slot BM!! cikgu Nesh Ronaldo.. memang best sesangatt.. 

Kesimpulannya, Seminar tu teramat lah best nye.. dan berbaloi dengan bayaran die.. tak rugi aku pergi.. okay dah..cukuplah mukadimah die..


PERBEZAAN YANG BERJAYA DAN YANG GAGAL

Yang Berjaya
ツ Selalu ingat dirinya seorang pelajar.

Yang Gagal
ツ Selalu hanyut dibawa arus remaja.


Yang Berjaya
ツ Selalu mempunyai jawapan positif untuk setiap masalah.

Yang Gagal
ツ Selalu saja mencari alasan.


Yang Berjaya
ツ Selalu ghairah dalam menghadapi pelajaran.

Yang Gagal
ツ Selalu dibuai mimpi siang hari.


Yang Berjaya
ツ Belajar memang memenattkan, tetapi mesti dilakukan sebaik mungkin.

Yang Gagal
ツ Belajar sangat menjemurkan. Belajar cukup makan, jadilah...


Yang Berjaya
ツ Guru dan nota teman setianya.

Yang Gagal
ツ Tilam dan bantal. Rakan sebaya dan kekasih lebih utama...

ANDA PILIHLAH :)
nasihat untuk diri sendiri dan sekalian umat manusia..

kbaiiiiii :D

Thanks kerana sudi baca entry saya..Jangan lupa untuk FOLLOW/COMMENT/LIKE..hehe :)

1 comment:

Nurul Amanina said...

macam kenal je. hehehe. aku tahu :D

 
Copyrights reserved by Nooral Aisyah Syahirah since 2 OCTOBER 2010. Designed-edited by Amanina Jailani.